משרד החקלאות ומנהלת תקומה ישקיעו 180 מיליון ₪ עוד השנה, בשיקום ובפיתוח משקים חקלאיים בחבל תקומה

By Lehava Center -Netivot, Israel Bar Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41342922 By Lehava Center -Netivot, Israel Bar Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=41342922

בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס על מדינת ישראל ב-7 באוקטובר התחייבה המדינה לפעול לשיקום ופיתוח חברתי, כלכלי וחקלאי של חבל תקומה (יישובי עוטף עזה). במסגרת זו, יוקצו 180 מיליון ש"ח לחקלאים בדרום כחלק מנוהל שמפרסם משרד החקלאות בשיתוף עם מנהלת תקומה.

החלטת ממשלה 1127 הציבה יעד לקידום ופיתוח חקלאות מתקדמת ומקיימת בחבל, שתחזק את ביטחון המזון של מדינת ישראל לעשורים הקרובים ושתהיה בחזית הידע העולמי. 

במסגרת החלטה 1699 מנהלת תקומה ומשרד החקלאות פרסמו מסלול סיוע ייעודי לחבל בדרך של השקעות הון במשקים, במטרה לסייע להם להתגבר על המשבר שפקד את החבל ולהיערך לתנאים החדשים שנוצרו ובכלל זה מחסור בידיים עובדות. מתוך הכרה בחשיבות החקלאות בחבל ובעיבוד השטחים "עד התלם האחרון", כאינטרס לאומי וביטחוני ובמטרה לחזק ולפתח את החקלאות והתיירות בחבל, גובש מענה גם בתחום ביסוסה של החקלאות כחקלאות מתקדמת ומקיימת, המנצלת באופן יעיל יותר את משאבי כוח האדם, הקרקע והמים וכן הגדלת השימוש במיכון וייעול מערך עיבוד התוצרת החקלאית.

משרד החקלאות ומנהלת תקומה מבקשים למפות את החקלאים בעלי הפוטנציאל לקבלת תמיכה, במסגרת נוהל התמיכה בחקלאים בחבל ולבחון את עמידתם בתנאי הסף לקבלת אישור להגשת בקשה לתמיכה על מנת לסייע להם לקבל את כספי התמיכה. הנוהל יתמוך בהשקעות בעלות כדאיות כלכלית ובנות קיימא וייתן מענה לענפי החקלאות המאפיינים את החבל  לרבות: מטעים, פרדסים, גידולי שדה, ירקות, פרחים, לולים, רפתות, דירים והשקעות במתקני אריזה ומיון לאחר קטיף. כן יאפשר לחקלאים לשקם ולהרחיב את המשקים ואת

פעילותם, לרכוש ציוד וטכנולוגיות מתקדמות ולשדרג את המבנים והתשתיות הקיימות, בכך לשפר את פריון המשק, הן ברמה הכלכלית והן בהיקף המזון שייוצר.

משרד החקלאות ומנהלת תקומה מחויבים לחיזוק החקלאים והחקלאות בדרום ולפיתוח חקלאות מתקדמת ומקיימת, שתהווה עוגן להתיישבות כערך ציוני, לשמירה על האדמות וכמנוע צמיחה כלכלי למדינה. המשרד משקיע בהצמחת הדור הבא של החקלאים בדרום בפרט ולאורך המדינה בכלל, בפיתוח והטמעת טכנולוגיות חדשניות בתחום ה"אגטק"  וביצירת ודאות לחקלאים. בהתאם, בשלב א' תקבע זכאותם של כל אחד מן המשקים, ובשלב ב' שיפורסם בעוד כחודש וחצי, יוכלו הזכאים להגיש בקשות פרטניות.

קישור לנוהל התמיכה:

https://www.gov.il/he/pages/noal_tmicha_hevel_tkoma

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.